Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
13.11.2020Завершилася ХІІ Програма професійного розвитку членів рад директорів “Корпоративний директор”

Завершилася ХІІ Програма професійного розвитку членів рад директорів та наглядових рад «Корпоративний директор». Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ, розглянув з учасниками питання щодо вирішення проблеми наступності в управлінні компанією (succession planning), що є завданням Ради директорів. Він зосередив увагу слухачів на таких аспектах як:

  • Плани наступності, які зазвичай складаються;
  • Рекомендації щодо процесу складання планів;
  • Складові плану наступності керівництва для непередбачених ситуацій.

Роль та завдання Ради щодо оцінки результатів діяльності компанії з учасниками Програми обговорив Олександр Почкун, співзасновник та керуючий партнер Baker Tilly в Україні. Окремо Олександр виділив питання діяльності аудиторського комітету Ради, відбору та деталям роботи із зовнішнім аудитором; поділився підходами до вирішення Радою проблеми визначення системи оплати вищого менеджменту компанії  та діяльності Комітету Ради з винагород. Особливо цікавими були приклади з власного досвіду членства Олександра в Радах українських компаній ( у т.ч. сімейних) та міжнародних організацій.

Про взаємодію компанії з інвесторами, розробку та реалізацію стратегії фінансування бізнесу розмовляли з учасниками Програми Ірина Стародубова, асоційований партнер Capital Times, та Сергій Гончаревич, засновник та керуючий партнер Capital Times. Були розглянуті такі питання:

  • ❓Стратегія фінансування бізнесу: фактори, складові, розробка, реалізація
  • ❓Структура капіталу компанії і вартість залучення капіталу на практиці
  • ❓Боргове фінансування
  • ❓Залучення капіталу фондів прямого інвестування: умови угоди, оцінка вартості, досвід
  • ❓Переваги та недоліки публічності: висновки з досвіду українських компаній
  • ❓Підготовка компанії до первинного розміщення акцій: вибір ринку, послідовність дій, витрати, типові помилки
  • ❓Відносини з інвесторами, інформаційна політика

Завершився другий модуль програми презентацією Сергія Погребного, партнера Sayenko Kharenko та Голови Правління Асоціації професіоналів корпоративної безпеки, про забезпечення корпоративної безпеки компанії як завдання Ради. В інтерактивному форматі С.Погребной поділився з учасниками відповідями на запитання, що таке корпоративна безпека, розібрали разом питання повноважень Наглядової ради у сфері безпеки бізнесу, а також питання забезмечення корпоративної безпеки бізнесу. Сергій Погребной навів багато прикладів з власної практики та практики колег щодо успішних та не дуже засобів забезпечення корпоративної безпеки, а ще більше засобів її порушення та посягань з боку усіх можливих учасників бізнес-середовища.

Третій модуль Програми розпочав Тимур Баіров, Голова казахстанського підрозділу Bitfury Group, голова Наглядової ради Bridge Group, член Наглядової ради Astana Startup Hub. Тимур ділився досвідом членства в радах та розбудови стратегій державних та приватних компаній, а також побудови компаній «з нуля». В ході сесії було розглянуто питання стратегії компанії та роль Ради в її розробці та реалізації, зокрема:

  • ♦Рішення стосовно стратегії компанії та контроль за їх виконанням
  • ♦Ефективні процедури підготовки та прийняття стратегічних рішень Ради
  • ♦Ризики виконання стратегії та контроль за ними з боку Ради
  • ♦Якими мають бути процедури прийняття стратегічних рішень?
  • ♦Яку інформацію повинні отримувати члени Ради від менеджменту?
  • ♦І які питання повинна ставити Рада топ-менеджменту?

Ігор Гут, керуючий партнер DYB – Develop Your Business, розповів учасникам Програми про особливості створення та діяльності дорадчих рад у світі та Україні. Зокрема він зосередив увагу на таких питаннях:

  • ♦ Що таке Дорадча рада (Advisory board)?
  • ♦ Спільні та відмінні риси наглядової та дорадчої ради
  • ♦ Як працює Дорадча рада – приклади українських та іноземних компаній

На завершення першого дня третього модулю Програми Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ, розповів учасникам про одне зі стратегічних завдань Ради, а саме про впровадження програми антикорупційного комплаєнсу. О.Окунєв розділив поняття комплаєнс та антикорупційний комплаєнс; відповів на запитання, чому потрібно впроваджувати процедури антикорупційного комплаєнсу, що це дає, в також виділив та пояснив основні інструменти антикорупційного комплаєнсу, які слід в першу чергу впроваджувати в компаніях.

Другий день третього модулю Програми Корпоративний директор присвячений розгляду кейсів, які ілюструють реальну роботу наглядової ради компанії, особливостям обговорень та прийняття рішень. Розпочав день Ігор Гут, керуючий партнер DYB – Develop Your Business , з розгляду кейсу щодо обрання стратегії розвитку компанії на прикладі компанії М’ясторія.

Олександр Онуфрієнко, партнер ЮК Asters, продовжив розгляд кейсів з учасниками Програми. Відносини з працівниками – це завжди дуже тонка матерія, яка вимагає чіткого і продуманого підходу. О.Онуфрієнко з учасниками в ролі членів Ради намагалися прийняти правильне рішення щодо обрання стратегії побудови відносин з працівниками в умовах зростаючого конфлікту з профспілкою. Дуже важливо для членів Наглядової ради не перебирати на себе ролі менеджменту компанії, а в обраному кейсі, саме менеджмент намагався перекласти на Раду відповідальність у прийнятті правильного управлінського операційного рішення.

Одним з завдань наглядової ради компанії є призначення СЕО. Першим завданням в процесі призначення головного виконавчого менеджера компанії є затвердження критеріїв пошуку кандидатури на дану посаду. Анна Власова, засновник і директор Школа HRM – School of HRM, маючи величезний досвід у сфері стратегічного управління персоналом, поставила перед учасниками Програми завдання розробити критерії, за якими можна було б розпочати пошук кандидатів на посаду СЕО. Як виявилося в процесі обговорень, основним завданням ради, особливо, якщо рада численна, є домовленість і погодження спільного бачення стратегії (для чого потрібен СЕО? Яка мета існування організації як такої?), а вже виходячи з цього окреслювати критерії та вимоги до кандидатів. Обговорення груп були бурхливими, учасники аргументовно доводили свою правоту і виробляли спільні рішення.

З дотриманням норм карантину та санітарних рекомендацій слухачі та викладачі розташувалися у величезному залі на максимальній рекомендованій відстані один від одного. Частина слухачів приєдналася до занять он-лайн.