Завершилася ХІІ Програма професійного розвитку членів рад директорів та наглядових рад «Корпоративний директор». Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ, розглянув з учасниками питання щодо вирішення проблеми наступності в управлінні компанією (succession planning), що є завданням Ради директорів. Він зосередив увагу слухачів на таких аспектах як:
Роль та завдання Ради щодо оцінки результатів діяльності компанії з учасниками Програми обговорив Олександр Почкун, співзасновник та керуючий партнер Baker Tilly в Україні. Окремо Олександр виділив питання діяльності аудиторського комітету Ради, відбору та деталям роботи із зовнішнім аудитором; поділився підходами до вирішення Радою проблеми визначення системи оплати вищого менеджменту компанії та діяльності Комітету Ради з винагород. Особливо цікавими були приклади з власного досвіду членства Олександра в Радах українських компаній ( у т.ч. сімейних) та міжнародних організацій.
Про взаємодію компанії з інвесторами, розробку та реалізацію стратегії фінансування бізнесу розмовляли з учасниками Програми Ірина Стародубова, асоційований партнер Capital Times, та Сергій Гончаревич, засновник та керуючий партнер Capital Times. Були розглянуті такі питання:
Завершився другий модуль програми презентацією Сергія Погребного, партнера Sayenko Kharenko та Голови Правління Асоціації професіоналів корпоративної безпеки, про забезпечення корпоративної безпеки компанії як завдання Ради. В інтерактивному форматі С.Погребной поділився з учасниками відповідями на запитання, що таке корпоративна безпека, розібрали разом питання повноважень Наглядової ради у сфері безпеки бізнесу, а також питання забезмечення корпоративної безпеки бізнесу. Сергій Погребной навів багато прикладів з власної практики та практики колег щодо успішних та не дуже засобів забезпечення корпоративної безпеки, а ще більше засобів її порушення та посягань з боку усіх можливих учасників бізнес-середовища.
Третій модуль Програми розпочав Тимур Баіров, Голова казахстанського підрозділу Bitfury Group, голова Наглядової ради Bridge Group, член Наглядової ради Astana Startup Hub. Тимур ділився досвідом членства в радах та розбудови стратегій державних та приватних компаній, а також побудови компаній «з нуля». В ході сесії було розглянуто питання стратегії компанії та роль Ради в її розробці та реалізації, зокрема:
Ігор Гут, керуючий партнер DYB – Develop Your Business, розповів учасникам Програми про особливості створення та діяльності дорадчих рад у світі та Україні. Зокрема він зосередив увагу на таких питаннях:
На завершення першого дня третього модулю Програми Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ, розповів учасникам про одне зі стратегічних завдань Ради, а саме про впровадження програми антикорупційного комплаєнсу. О.Окунєв розділив поняття комплаєнс та антикорупційний комплаєнс; відповів на запитання, чому потрібно впроваджувати процедури антикорупційного комплаєнсу, що це дає, в також виділив та пояснив основні інструменти антикорупційного комплаєнсу, які слід в першу чергу впроваджувати в компаніях.
Другий день третього модулю Програми Корпоративний директор присвячений розгляду кейсів, які ілюструють реальну роботу наглядової ради компанії, особливостям обговорень та прийняття рішень. Розпочав день Ігор Гут, керуючий партнер DYB – Develop Your Business , з розгляду кейсу щодо обрання стратегії розвитку компанії на прикладі компанії М’ясторія.
Олександр Онуфрієнко, партнер ЮК Asters, продовжив розгляд кейсів з учасниками Програми. Відносини з працівниками – це завжди дуже тонка матерія, яка вимагає чіткого і продуманого підходу. О.Онуфрієнко з учасниками в ролі членів Ради намагалися прийняти правильне рішення щодо обрання стратегії побудови відносин з працівниками в умовах зростаючого конфлікту з профспілкою. Дуже важливо для членів Наглядової ради не перебирати на себе ролі менеджменту компанії, а в обраному кейсі, саме менеджмент намагався перекласти на Раду відповідальність у прийнятті правильного управлінського операційного рішення.
Одним з завдань наглядової ради компанії є призначення СЕО. Першим завданням в процесі призначення головного виконавчого менеджера компанії є затвердження критеріїв пошуку кандидатури на дану посаду. Анна Власова, засновник і директор Школа HRM – School of HRM, маючи величезний досвід у сфері стратегічного управління персоналом, поставила перед учасниками Програми завдання розробити критерії, за якими можна було б розпочати пошук кандидатів на посаду СЕО. Як виявилося в процесі обговорень, основним завданням ради, особливо, якщо рада численна, є домовленість і погодження спільного бачення стратегії (для чого потрібен СЕО? Яка мета існування організації як такої?), а вже виходячи з цього окреслювати критерії та вимоги до кандидатів. Обговорення груп були бурхливими, учасники аргументовно доводили свою правоту і виробляли спільні рішення.
З дотриманням норм карантину та санітарних рекомендацій слухачі та викладачі розташувалися у величезному залі на максимальній рекомендованій відстані один від одного. Частина слухачів приєдналася до занять он-лайн.