Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

info@cgpa.com.ua

Підписатись на новини
07.06.2021Успішно завершилася оновлена чотирнадцята Програма «Антикорупційний комплаєнс»

Успішно завершилася 14 Програма підготовки уповноважених за реалізацію антикорупційної програми (комплаєнс-офіцерів) «Антикорупційний комплаєнс», яка реалізується Професійною асоціацією корпоративного управління з 2017 року за підтримки CIPE Center for International Private Enterprise.

Усі учасники успішно склали іспит, захистили фінальні проекти і отримали сертифікати. Серед двадцяти чотирьох слухачів програми були юристи, уповноважені з антикорупційної діяльності, комплаєнс-офіцери, фахівці з безпеки. Беручи до уваги карантинні обмеження та побажання учасників, програма проходила в змішаному форматі – половина учасників були присутні онлайн.

Розпочав програму Олександр Окунєв, голова правління ПАКУ, з визначення поняття комплаєнс, антикорупційний комплаєнс. Далі було роз’яснення конкурентних переваги бізнесу з впровадженою комплаєнс політикою, а також правове регулювання попередження корупції в бізнесі. Завершився день розглядом кейсів антикорупційних розслідувань в Україні та за кордоном.

Другий день програми був присвячений розгляду основних елементів антикорупційного комплаєнс з Ольгою Шенк, радником Міжнародної юридичної фірми CMS Cameron McKenna. Зокрема, було розглянуто такі питання:

  • Антикорупційний комплаєнс і антикорупційна програма
  • Політика щодо подарунків і гостинності
  • Політика в сфері доброчинної діяльності та підтримки політичних партій
  • Політика в сфері конфлікту інтересів
  • Робота з персоналом (підбір, перевірка, навчання, білі та чорні списки)
  • Внутрішні розслідування

Данило Глоба, заступника директора компанії Ю-Контрол з юридичних питань, на завершення другого дня програми поділився з учасниками підходами до розуміння поняття «інформаційний слід» компанії чи особистості, яким він може бути і яким чином його можна позбутися, чи взагалі можливо це зробити і чи є для цього офіційні важелі впливу.

Також учасники ознайомилися з можливостями порталу YouControl та його інструментами для аналізу кожної компанії та фізичної особи.

Олег Поліщук, член правління Національної асоціації антикорупційного комплаєнсу, експерт з антикорупційного комплаєнсу, колишній Директор із запобігання корупції – радник президента НАЕК «Енергоатом», поділився з учасниками власним досвідом роботи, розповів про взаємодію уповноваженої особи з контролюючими та правоохоронними органами. О.Поліщук виділив ряд завдань Уповноваженого, а саме:

  • Головними завданнями Уповноваженого є підготовка, забезпечення реалізації та контроль за здійсненням заходів щодо запобігання, протидії і виявлення корупції в Юридичній особі
  • Уповноважений реалізує свої права і обов’язки безпосередньо. До виконання своїх функцій Уповноважений може залучати (за згодою керівника) інших працівників Юридичної особи
  • Здійснення Уповноваженим своїх функцій в Юридичній особі є незалежним. Втручання у діяльність Уповноваженого з боку працівників, засновників (учасників), керівника, ділових партнерів Юридичної особи, а також інших осіб забороняється
  • Забороняється покладення на Уповноваженого обов’язків, що не належать або виходять за межі його повноважень, визначених Законом і Антикорупційною програмою, чи обмежують виконання ним повноважень

З основними елементами антикорупційного комплаєнс учасників почав знайомство Павло Верхняцький, засновник і генеральний директор COSA, партнера ПАКУ в реалізації даної Програми.

Павло розпочав розмову з учасниками з комплаєнсу в роботі з контрагентами, а саме з внутрішньої обробки даних третьої сторони, комунікації, пов’язаної з питаннями комплаєнсу, дью ділідженсу третіх сторін. Завершилася сесія розглядом питань корпоративної розвідки в системі комплаєнс, а саме мова йшла про її інструменти і методи.

Олег Лагодієнко, директор компанії Етиконтроль, розглянув зі слухачами підходи до управління корупційними ризиками, до визначення та оцінки ризиків, також пояснив, як представляти результати у вигляді «ризик-реєстру» і «тепломапи».

Окрім того, Олег поділився досвідом розробки та впровадження каналів для консультацій і повідомлень про порушення («Гарячу лінію»), роз’яснив можливі реакції на виявлені порушення, а також висвітлив законодавчі новації в Україні щодо захисту викривачів та механізму конфіденційного повідомлення. Завершилася сесія практичним заняттям розбору можливостей «гарячої лінії» на прикладі системи «Етиконтроль».

Катя Лисова, керівник програм в регіоні Євразії Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ), поділилася з учасниками програми досвідом впровадження програм по антикорупційному комплаєнсу в Сполучених Штатах Америки, вимогами до них, кожного разу наголошуючи на змінах, які впроваджуються американським урядом. Окремо Катя виділила та розказала про роботу CIPE в царині поширення досвіду впровадження антикорупційного комплаєнсу та антикорупційних програм у різних регіонах світу серед підприємств малого і середнього бізнесу.

НАЗК для бізнесу: партнер чи контролер? Про це говорив з учасниками Сергій Деркач, керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції Національного агентства з питань запобігання корупції. Окрім того, він поділився візією антикорупційної політики 2021-2025, наголосивши на тому, що головна мета – це доброчесний бізнес.

Наступна програма запланована на 1-5 листопада 2021 . Реєстрація