Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
03.08.2020Успішно завершилася чергова Програма підготовки комплаєнс-офіцерів

27-31 липня 2020 була успішно реалізована чергова Програма підготовки комплаєнс-офіцерів. Серед учаснкиів Програми були представники банків, страхових компаній, компаній реального сектору, а саме оборонної та нафтопреробної промисловості, а також представники юридичних компаній, телекомунікаційного сектору та державного регулятора.

Олександр Окунєв, голова правління ПАКУ, розповів про антикорупційний комплаєнс та конкурентні переваги бізнесу з впровадженою комплаєнс-політикою. Окремо було розглянуто правове регулювання попередження корупції в бізнесі. Цікавим для слухачів був розгляд кейсів щодо антикорупційних розслідувань в Україні та за кордоном.

Олег Бойко, незалежний консультант з питань корпоративного управління, управління ризиками та комплаєнсу (GRC), розповів учасникам програми про впровадження антикорупційних заходів в організаціях, зокрема про:

  • поняття та модель організації; 
  • місце й роль антикорупційного комплаєнсу в організації, модель трьох ліній захисту;
  • кар’єру в антикорупційному комплаєнсі;
  • антикорупційний комплаєнс як бізнес-процес: ISO 37001, COSO-I, рекомендації міжнародних організацій;
  • корпоративну культуру і кодекс етики.

«Запорукою успіху уповноваженого з антикорупційних заходів є вміння налагодити корисну взаємодію з «власниками» інших процесів в компанії, які тим чи іншим чином переплітаються з процесом антикорупційного комплаєнсу» – зазначив О.Бойко.

Павло Верхняцький, засновник і генеральний директор COSA, зосередив увагу учасників Програми на таких питаннях:

  • антикорупційна перевірка контрагентів;
  • корпоративна розвідка в системі комплаєнсу (комплаєнс в сучасних геополітичних умовах, комплаєнс як визначальна складова корпоративної безпеки, інструменти і методи корпоративної розвідки в системі комплаєнсу).

У своїй презентації Павло надав дуже багато прикладів недоброчесності, від якої може постраждати компанія, часом, це дуже непередбачувані обставини, які ніколи б не прийшли на думку за інших обставин.

Спеціаліст підтримки клієнтів YouControl Жанна Пількевич розповіла учасникам Програми, яку користь може дати система YouControl комплаєнс-офіцерам. Жанна розповіла про особливості програми, новинки, поділилася цікавими спостереженнями та дослідженнями, а також лайфхаками у роботі з ресурсом.

Ольга Шенк, радник, координатор практики вирішення спорів та комплаєнс CMS Cameron McKenna Nabarro Olswang, продовжила розмову з учасниками Програми про основні елементи антикорупційного комплаєнсу, а саме:

  • зробила порівняння та аналіз антикорупційного комплаєнсу і антикорупційної програми;
  • поділилася цікавим досвідом інтерпретації політики щодо подарунків і гостинності;
  • зазначила особливості в політиці в сфері доброчинної діяльності та підтримки політичних партій;
  • окремо виділила політику в сфері конфлікту інтересів;
  • розповіла про роботу з персоналом (підбір, перевірка, навчання, білі та чорні списки);
  • наостанок розповіла про правила проведень внутрішніх розслідувань.

У третій день Програми О.Бойко пропрацював з учасниками питання управління корупційними ризиками. Зокрема, було розглянуто такі питання:

  • визначення та оцінка ризиків;
  • представлення результатів у вигляді «ризик-реєстру» і «тепломапи»;
  • аналіз результатів;
  • постановка прикладу ситуації з підвищеним ризиком та дій з її вирішення.

Перед учасниками було поставлене завдання розіграти сцену застосування методів управління ризиками комплаєнс-офіцером чи комплаєнс-службою компанії, з чим вони успішно і з задоволенням справилися.

Про основні елементи антикорупційного комплаєнсу продовжив розповідати учасникам Олег Лагодієнко, директор компанії “Етиконтроль”. Олег звернув увагу учасників на канали для консультацій і повідомлень про порушення, а саме про «гарячу лінію», лінію довіри; окремо зупинився на особливостях та популярних реакціях на виявлені порушення. Наостанок повідомив про законодавчі новації в Україні щодо захисту викривачів та механізму конфіденційного повідомлення.

Параметри визначення рівня довіри до лінії:

  • наявність ключових підрозділів (наприклад, Головний офіс чи Служба безпеки) та вищого керівництва серед фігурантів повідомлень;
  • наявність складних кейсів (наприклад, корупція чи відкати);
  • частка анонімних кейсів – чим менше, тим гірше. Орієнтир – від 10%;
  • наявність позитивного анонімного зворотного зв’язку від інформаторів по результатам реагування.

Катя Лисова, керівник програм в регіоні Євразії Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ, Вашингтон), представила учасникам оновлені вимоги до програм з антикорупційного комплаєнсу. Катя поділилася зарубіжною практикою розробки і проведення подібних програм, на що варто звертати увагу і без чого не можна обійтися в жодному разі.

Про стан та пріоритетні напрями роботи Національного агентства з питань запобігання корупції розповів учасникам керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції Національного агентства з питань запобігання корупції – НАЗК Сергій Деркач. Спікер окремо зупинився на пріоритетах в роботі свого департаменту; розповів про антикорупційний портал та можливості, що він дає. Живу дискусію викликало питання інституту викривачів, його регулювання та захисту.

Усі учасники  Прогрмаи успішно склали тест та презентували фінанльну групову роботу, в результаті чого отримали Сертифікати. 

Реєстрацію на наступну програму вже відкрито. Кількість місць обмежена, тому варто поквапитися, адже знижку ранньої реєстрації ніхто не відміняв. Долучайтеся до української когорти Уповноважених за реалізацію антикорупційної програми (комплаєнс-офіцерів)!