15 квітня Професійна асоціація корпоративного управління провела онлайн конференцію «Роль наглядової ради в період карантину».
У ході обговорення спікерирів) зарубіжних та українських компаній після оголошення карантину, навели приклади термінових та особливих рішень, які довелося приймати, відмітили той факт, що відносини між менеджментом компанії і радою стали тіснішими. Окремо було виділено, що більшість рад перейшли в онлайн режим роботи.
Тимур Баіров, голова казахстанського підрозділу Bitfury Group, голова Наглядової ради Bridge Group, член Наглядової ради Astana Startup Hub; викладач програми «Корпоративний Директор», виділив кілька моментів:
Оляна Гордієнко, голова Наглядової ради – незалежний член АТ «Укрексімбанк», зазначила: «Наглядова рада Укрексімбанку на прохання Правління готова надавати всю необхідну йому підтримку та допомогу з прогнозування непередбачуваних ситуацій у зв’язку з коронакризою та відповідних планів дій. Рада працює кожного дня, хоча і у віддаленому онлайн-режимі. Правління, безумовно, завжди фізично знаходиться в банку. Ми бачимо потенційний ризик, що правління може втратити кворум, тому Наглядова рада зараз знаходиться в режимі stand by і готова в будь-який момент підстрахувати задля забезпечення безперебійної роботи системноважливого державного банку».
Олег Журавльов, заступник голови Наглядової ради АТ «Укрзалізниця», голова Наглядової ради ПрАТ «СК» Крона», радник Міністра інфраструктури України; викладач програми «Корпоративний Директор», відмітив: «Природно, що організація роботи більшості рад в зв’язку з епідемією зазнала значних змін. У більшості випадків, і Наглядова рада Укрзалізниці не виняток, ми стали спілкуватися набагато більше і один з одним, і з Правлінням:
Петер Зашев, професор Стокгольмської Школи Економіки в Ризі, директор програм корпоративного навчання Hanken School of Еconomics,член Ради директорів Alu-Releco International (Фінляндія); викладач програми «Корпоративний Директор»; член Національного реєстру корпоративних директорів, повідомив у ході включення, що у сьогоднішній ситуації наглядова рада (членом якої він є) намагається наділити директорів компанії стратегічним спокоєм; рада визначила вектор руху компанії і старається не втручатися. Щодо персоналу, то в Болгарії задля уникнення скорочення компанія перейшла на скорочений робочий тиждень. У ситуації, що складається, дуже важливо вимагати від лідерів компаній позитивного мислення і віри в майбутнє, і найголовніше – директори повинні бути чесними у комунікації зі своїм персоналом.
Тарас Кириченко, член Наглядової Ради, представник Кабінету Міністрів України в АТ «ОЩАДБАНК»; член Національного реєстру корпоративних директорів, зазначив, що головне питання в банківському сегменті – це що банк може зробити для клієнтів, для того щоб вони з найменшими втратами пройшли через цю кризу. Крім того Т.Кириченко відмітив, що є різниця в підходах до кризи у досвідчених менеджерів великого і середнього бізнесу на відміну від більш молодого покоління менеджерів стартапів та «молодого» бізнесу. Для більшості великого і середнього бізнесу ця криза не перша і в них є вже певний досвід в антикризовій діяльності, а от саме для менеджерів «молодого» бізнесу, які вперше зіткнулися з серйозною кризою, дуже помічним є наявність дорадчої чи наглядової ради, яка своїм досвідом може допомогти тверезо поглянути на дійсність і прийняти оптимальні та зважені рішення.
Олександр Почкун, член Наглядової ради ПрАТ «Мультіплекс-Холдинг»; засновник та керуючий партнер Baker Tilly в Україні; член Національного реєстру корпоративних директорів, зазначив, що на сьогодні швидкість прийняття рішень переважає над якістю прийнятих рішень, тактики домінують над стратегіями, бізнес оперує в середовищі з безмежною кількістю перемінних, слід постійно слідкувати за блискавичними змінами і старатися підлаштовуватися і змінювати хід своїх дій. Також О.Почкун зазначив, що треба уважно стежити за розвитком подій в інших державах, де епідемія розвинулася швидше, і уряди та бізнеси вже пройшли певний шлях антикризового управління. Головні три завдання бізнесу на сьогодні –слідкувати за тим, як розвивається ситуація з вірусом, які рішення приймає уряд, як поводять себе конкуренти, не забуваючи при цьому про головне стратегічне завдання бізнесу та його мету, якщо, звичайно, немає плану закривати бізнес і розпочати щось нове.
Ірина Стародубова, асоційований партнер компанії Capital Times, викладач програми «Корпоративний Директор», член Національного реєстру корпоративних директорів, відмітила, що в малому і середньому бізнесі опорою для бізнесу залишається власник бізнесу, який не може залишити свою компанію напризволяще, а активно включається в повсякденну операційну діяльність, борд в свою чергу стає його опорою, допомогою і порадником. В кризу, коли бізнеси майже припиняють роботу, дуже болючим питанням в малому і середньому бізнесі постає питання людей (персоналу), оскільки дуже тісний зв’язок з персоналом, тому рада порекомендувала власникам і топ-менеджменту компанії створити соціальний фонд допомоги і дуже чітко прокомунікувати людям, що вони в будь-який момент можуть звернутися за допомогою. Також І.Стародубова зазначила, що ця криза – це час поспостерігати за ринком, особливо за конкурентами, проаналізувати, хто стає сильнішим, хто виживає, яким чином їм це вдається і спробувати зайняти ніші, що звільняються слабшими.
Модератор дискусії Олександр Окунєв, голова Правління Професійної асоціації корпоративного управління (ПАКУ), підсумовуючи захід, зазначив, що Асоціація продовжуватиме практику онлайн-обговорень нагальних тем з корпоративного управління й закликав приєднуватися до спільноти корпоративних директорів через участь у заходах ПАКУ, зокрема – у програмі підготовки членів наглядових рад «Корпоративний директор» .
Слідкуйте за нашими анонсами. Бережіть себе!