Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
13.10.2020ПАКУ разом з Центром «Розвиток КСВ» презентували Індекс прозорості компаній України-2019

12 жовтня 2020 Професійна асоціація корпоративного управління (ПАКУ) у партнерстві із Центром «Розвиток КСВ» провела онлайн-конференцію – презентацію Індексу прозорості компаній України-2019 (далі – Індекс). Індекс було здійснено за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ) та за сприяння Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Модератором заходу виступила Марина Саприкіна, голова правління CSR Ukraine. Вона представила спікерів і зазначила, що цей захід – унікальна можливість поділитися досвідом проведення дослідження, а також висвітлити досягнення компаній-чемпіонів, які увійшли в ТОП-3 Індексу.

Олександр Окунєв, голова Правління ПАКУ, розповів про історію виникнення ідеї дослідження прозорості компаній і значну роль у цьому СІРЕ, який є партнером ПАКУ вже багато років і підтримує її діяльність, спрямовану на становлення належного корпоративного управління в Україні. Також О. Окунєв відзначив, що ПАКУ разом з Центром «Розвиток КСВ» вперше вирішили дослідити питання лідерства вищого керівництва компаній та висвітлення їх діяльності на сайтах компаній і в соціальних мережах. «Перші особи компанії повинні розділяти цінності, які декларуються компанією, та просувати ідеї та стандарти корпоративної культури особисто», – зауважив О. Окунєв.

Ерік Хонц, заступник регіонального директора в Європі та Євразії Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ), зазначив, що Індекс – це спроба показати інвесторам, що в Україні є прозорі компанії, які варті уваги. «Корпоративне управління – це фундамент, на якому будується уся діяльність компанії, її корпоративна культура та корпоративна соціальна відповідальність», – сказав Е. Хонц. Також він наголосив, що зараз в Україні йде боротьба між старими і новими підходами до ведення бызнесу, отже варто сприяти становленню і розвитку нового бачення бізнесу, як чесного, відкритого, прозорого, відповідального процесу.

Олена Волошина, керівник діяльності Міжнародної фінансової корпорації (IFC) в Україні, відзначила, що дуже важливим є те, що в Україні почали говорити про прозорість та відкритість бізнесу. «Відкритість та прозорість важливі не тільки для інвесторів, а, в першу чергу, для самої компанії, оскільки прозорість компанії – це спосіб побудови довірчих відносин компанії з усією екосистемою, в якій вона знаходиться, з усіма її стейкхолдерами, це частина належного корпоративного врядування», – зазначила О. Волошина. З точки зору інвестора, прозорість і розкриття інформації – це спосіб мінімізації ризиків, а зменшені ризики у інвестора зменшують вартість фінансового ресурсу. Прозорість компанії з часом підвищує її вартість.

Євген Шевченко, генеральний директор Carlsberg Ukraine, компанії, що увійшла до ТОП-3 Індексу, зазначив, що Carlsberg Group будує свою діяльність на цілях сталого розвитку і є певний мінімум вимог, яких повинні дотримуватися усі компанії Групи. «Прозора компанія – це дім зі скляними стінами. Якщо ви хочете побудувати гарні скляні панорамні вікна, наведіть в своєму домі порядок, зробіть там ремонт, щоб не було соромно від того, що люди ззовні можуть побачити у вашій компанії. Інвестиції в комплаєнс, процедури, контроль, правила, розкриття інформації окуповуються і приносять в рази більше. Це те, з чого треба почати. Хочете порядку в країні – наведіть порядок у себе вдома», – підсумував Є. Шевченко.

Андрій Кравець, в.о. Голови Правління АБ «Укргазбанк», відзначив, що за кожним критерієм оцінювання Індексу стоїть дуже кропітка робота. «Сьогоднішній сайт Укргазбанку – це відображення результату роботи великої кількості персоналу протягом п’яти років. Ми здійснили значні зміни, особливо що стосується побудови системи належного корпоративного управління, включення незалежних директорів в наглядову раду. Ми свідомо йшли на реформування системи корпоративного управління задля побудови більш прозорого банку, більш зрозумілого банку для усіх стейкхолдерів, усіх учасників ринку, клієнтів та партнерів. В прозорість варто інвестувати, бо це робить компанію сильнішою, стабільнішою, стійкою до викликів і підвищує довіру до банку», – наголосив А. Кравець.

Тетяна Колесник, менеджерка КСВ АТ «ПУМБ», пояснила, чому варто інвестувати в прозорість. Метою побудови прозорості та відкритості в їх банку було налагодження довгострокових відносин зі співробітниками, клієнтами, інвесторами. Два роки банк працював над удосконаленням власного сайту. Завдяки порадам Центру «Розвиток КСВ» на сайті з’явився розділ «Сталий розвиток», де викладено не тільки документи, а й результати задекларованої діяльності, що є дуже важливим для клієнтів банку. Сайт – це обличчя бізнесу, який потребує постійної уваги та оновлень. «Зайшовши на сайт компанії, людина хоче в один-два кліки знайти відповіді на усі свої болі та хвилюючі питання. Якщо вона цього не знаходить, вона розчаровується в компанії», – зазначила наостанок Т. Колесник. Прозорість – це основа будь-яких відносин, а не тільки бізнесу.

Алла Зінченко, експертка Центру «Розвиток КСВ», доцент Києво-Могилянської Академії, представила основні критерії оцінки та результати дослідження, наголосивши на особливостях розкриття інформації компаніями та рівні її розкриття за сферами діяльності.

З детальними висновками та рекомендаціями авторів дослідження для представників українського бізнесу та державних регуляторів пропонуємо ознайомитись на нашому сайті .

Підсумовуючи захід, О. Окунєв наголосив, що дослідження буде періодично повторюватися, його організатори будуть вдосконалювати методологію, заохотив усіх зацікавлених до конструктивних зауважень та порад а також до співпраці.