Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
17.07.2020Успішно завершилася одинадцята програма “Корпоративний директор”

15-16 липня 2020 був успішно проведений третій заключний модуль Програми професійного розвитку членів рад директорів «Корпоративний директор». Розпочався модуль з розгляду питань конкуренції, нових викликів перед компанією з Ігорем Гутом, співзасновником шведсько-українського проекту DYB, системним дослідником бізнесу та конкуренції. Ігор наголосив на особливостях кількісної та якісної конкуренції, технологічного відриву і корпоративної культури. Окремо Ігор виділив особливу роль власника-засновника компанії, внутрішній світ якого обов’язково відображається на компанії, її структурі та методах ведення бізнесу.

«Роль дорадчої ради – це гнучкий інструмент підсилення конкурентоспроможності компанії, це зовнішня експертиза, критичний погляд, це підтримка ради директорів. Це перший крок до належного корпоративного управління в компанії», – зауважив І. Гут.

Олександр Окунєв, голова правління ПАКУ, у своєму виступі зосередив увагу учасників на питаннях антикорупційного комплаєнсу, відповівши на запитання, чому говоримо про антикорупційний комплаєнс і чому Рада повинна зосереджувати увагу на цьому: по-перше, події останніх двох років свідчать про спробу глобального розвороту України зі сходу на захід, по-друге, такий розворот може бути успішним лише за умови кардинальної зміни загального ставлення до факторів, що обумовлюють успішність бізнесу в країні, по-третє, один з таких факторів – це ставлення до корупції.

На завершення першого дня третього модулю Петер Зашев, професор (ад’юнкт) Стокгольмської Школи Економіки в Ризі, директор програм корпоративного навчання Hanken School of Еconomics і член ради директорів Alu-Releco International (Фінляндія), зосередив увагу учасників на відповіді на запитання, чому рада директорів повинна обов’язково брати до уваги питання корпоративної культури, і яке прикладне значення має культура для бізнес-успіху компанії.

«Цінності будь-якої компанії – це базовий елемент її корпоративної культури. Саме цінності багато в чому визначають правила і норми поведінки, принципи виконання роботи і взаємодії з колегами і клієнтами, а, значить, від цінностей залежить і результативність роботи всієї команди», – зазначив П. Зашев.

Останній день програми, який був повністю присвячений розглядам кейсів щодо прийняття рішень Радою, розпочав Ігор Гут. Його завдання перед радами, створеними з учасників програми, було таким: як масштабувати бізнес в умовах жорсткої конкуренції. Обговорення було динамічним і цікавим.

Наступним кейсом, який був наданий для розгляду учасникам, це вирішення конфлікту з профспілкою. Проблема до вирішення стояла перед Радою великого підприємства, яке готується до продажу. Рада поставила завдання правлінню – скоротити співробітників, в результаті чого виник конфлікт з профспілкою. Як бути? Що робити? Які можливі варіанти вирішення питання? На усі ці питання учасники програми шукали відповіді і приймали рішення з Олександром Онуфрієнком, партнером юридичної фірми Asters, який має значний та багатогранний досвід побудови корпоративних структур різного виду, їх захисту від недружніх поглинань, а також врегулювання корпоративних конфліктів.

Підбір та призначення СЕО компанії – це пряме завдання Ради компанії. Як це робити? Яка процедура? Які вимоги до кандидатів? Чому це не швидкий, а, зазвичай, тривалий  процес (щонайменше 4-5 місяців)? Чому не варто вибирати за принципом «меншого зла»?

На усі ці питання відповідав Олексій Долгіх, керуючий партнер Українського офісу компанії Boyden Global Executive Search Boyden Ukraine. Олексій ділився інсайтами та лайфхаками зі свого досвіду пошуку та підбору СЕО для провідних українських та міжнародних компаній.

Джерела та моделі фінансування бізнесу – як  Рада може чи повинна діяти в процесі прийняття рішення? Які питання та додаткову інформацію може потребувати наглядова рада для прийняття найоптимальнішого рішення? Які цифри фінансових звітів та фінансових прогнозів повинні братися до уваги в першу чергу і як вони можуть вплинути на кінцевий результат?

Саме такі питання при розгляді кейсу вибору фінансування компанії задавав учасникам програми Сергій Гончаревич, керуючий партнер компанії Capital Times.

Перший досвід симуляції засідань Ради учасниками програми «Корпоративний директор» виявився успішним. Усі учасники з задоволенням та цікавістю брали участь в обговореннях та шукали відповіді на поставлені запитання.

Завершилася програма сесією питань та відповідей щодо Національного реєстру корпоративних директорів. На запитання учасників відповідали члени Ради Реєстру – Олександр Окунєв і Олена Волошина, керівник діяльності IFC в Україні. 

Наступна програма запланована на осінь 2020. Приєднуйтеся. Кількість місць обмежена. Реєстрація за посиланням.