Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
23.02.2022Антикорупційний комплаєнс сьогодні і завтра: обмін досвідом комплаєнс-офіцерів

22 лютого 2022 Професійна асоціація корпоративного управління (ПАКУ) провела чергову онлайн-конференцію на тему: «Антикорупційний комплаєнс сьогодні і завтра: обмін досвідом комплаєнс-офіцерів».

Модератором обговорення виступив Олександр Окунєв, Голова Правління ПАКУ.

Сергій Деркач, керівник Департаменту запобігання та виявлення корупції НАЗК, зробив огляд Професійного стандарту антикорупційного уповноваженого, наголосивши на тому, що це фундамент професії. Також С. Деркач відмітив 8 трудових функцій антикорупційного уповноваженого, а саме: організація та контроль антикорупційної діяльності в організації; координація в органах, підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління (за наявності); інформування та забезпечення обізнаності з питань додержання антикорупційного законодавства; управління корупційними ризиками у діяльності організації; запобігання конфлікту інтересів; забезпечення декларування.

 Олег Поліщук, член Правління Національного асоціації антикорупційного комплаєнсу, поділився напрацюваннями щодо теорії і практики захисту викривачів в Україні, а саме говорив про успіхи і невдачі. О.Поліщук відмітив у своїй презентації, які саме документи та положення регулюють захист викривачів, серед них і міжнародні конвенції, які ратифікувала Україна, і українські закони, в яких закріплені положення про захист викривачів як корупційних дій, так і загалом злочинної діяльності. Також Олег навів кілька прикладів справ, що стосувалися захисту викривачів.

Гліб Бакалов, головний комплаєнс-офіцер НЕК «Укренерго», поділився міркуваннями, що чекає український комплаєнс в найближчі роки. Він зазначив, що на його думку, традиційного формального (check the box) підходу в комплаєнсі вже недостатньо, і  комплаєнс-офіцерам майбутнього слід зміщувати фокус в бік розвитку етичної культури. Навчитися її вимірювати та використовувати у якості бенчмарку для оцінки ефективності своєї діяльності.
Працювати над розвитком власних soft skills (емпатія, аргументація, переконування, вміння вести за собою, лідерство); обов’язково знати англійську, щоб орієнтуватися на найновіші напрацювання в сфері комплаєнс (DOJ Evaluation of Corporate Compliance Programs Guidance); розводити менше бюрократії, а також розбудовувати довіру та боротися з цинізмом в компанії.

Андрій Кірмач, старший директор, голова корпоративного комплаєнсу, Сентесса Фармасютікалс, у своїй презентації показав місце комплаєнсу у системі стандартів і принципів ESG (Environmental, Social, Governance), і зазначив, чому саме тепер комплаєнсу й антикорупційному комплаєнсу надають такого великого значення в компаніях як державного, так і приватного секторів.