Увійти|Реєстрація

м.Київ, вул. Володимирська, 23

Підписатись на новини
27.01.2021Сучасна практика антикорупційного комплаєнсу

26 січня 2021 Професійна асоціація корпоративного управління (ПАКУ) провела вже третю онлайн-конференцію з серії «Антикорупційний комплаєнс в Україні» на тему «Сучасна практика антикорупційного комплаєнсу». 

Цього разу спікерами конференції виступили практики комплаєнсу, які ділилися своїм досвідом реалізації політики та засад комплаєнсу в компаніях.

Катя Лисова, керівник програм в регіоні Євразії Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ), представила нове видання CIPE “Посилення етичної поведінки та ділової етики: Посібник для компаній на ринках, що розвиваються” (“Strengthening Ethical Conduct & Business Integrity: A Guide for Companies in Emerging Markets”). Катя відмітила, що посібник узагальнює уроки, взяті з десятків зарубіжних програм на теми комплаєнсу та ділової етики. У цьому посібнику подано практичні рекомендації та приклади, яким повинні слідувати лідери бізнесу, з акцентом на ринки, що розвиваються. Напрацювання допомагають зрозуміти, як такі ініціативи допомагають компаніям завоювати довіру інвесторів та широкої громадськості і можуть допомогти отримати і зберегти конкурентні переваги на ринку.

На завершення своєї презентації Катя зазначила, що головним завданням колективних дій щодо бізнес-етики повинно бути створення рівних і справедливих умов для ведення бізнесу; оскільки, в цілому, це зменшує корупційні ризики на усьому ринку.

Світлана Маслакова, директор з питань реструктуризації та стягнення боргів АТ “Укрсиббанк”, в минулому комплаєнс-офіцер банку, поділилася з учасниками напрацюваннями у роботі з базою даних інцидентів, наголосивши на тому, як саме така база допомагає в антикорупційних розслідуваннях і є їх надійним джерелом. С. Маслакова розповіла про структуру бази, джерела її наповнення, а саме про інформаційні канали повідомлення про корупційні порушення. Також вона відмітила, що створення антикорупційної політики – це відповідальність самої організації і організація сама повинна дбати про її ефективну реалізацію. Окремо було наведено приклади антикорупційних розслідувань, в яких саме база інцидентів стала дуже доречною.

Олег Поліщук, директор із запобігання корупції – радник президента ДП “НАЕК “Енергоатом”, розповів про систему антикорупційного комплаєнсу ДП НАЕК «Енергоатом», а саме про комплаєнс-політику компанії, антикорупційну програму, кодекс корпоративної етики, моніторинг і негайне реагування на виявлені порушення та конфлікти інтересів, канали зв’язку і системну роботу з викривачами, антикорупційну перевірку ділових партнерів та ін.

Сергій Смірнов, партнер Sayenko Kharenko, розповів про комплаєнс в юридичній компанії, а також про особливості впровадження та дотримання засад антикорупційного комплаєнсу в реаліях України.

С.Смірнов наголосив, чому важливо впровадити усі необхідні комплаєнс-процедури в компанії, чому це сприяє кращій та ефективнішій роботі з контрагентами, особливо з постійними клієнтами.

Модератор дискусії, Олександр Окунєв, голова Правління Професійної асоціації корпоративного управління, підсумовуючи конференцію зазначив, що все більше в Україні компаній великого, а також часто середнього і малого бізнесу стараються запроваджувати кращі практики антикорупційного комплаєнсу в Україні, доказом чого є постійний попит на підготовку комплаєнс-офіцерів на програмі «Антикорупційний комплаєнс у бізнесі», яку ПАКУ реалізує вже п’ятий рік поспіль за підтримки CIPE.