Рішенням Правління Професійної асоціації корпоративного управління затвержено Положення про Національний реєстр корпоративних директорів. Виписка з протоколу № 76 засідання Правління ПАКУ. Завантажити Положення.
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО НАЦІОНАЛЬНИЙ РЕЄСТР КОРПОРАТИВНИХ ДИРЕКТОРІВ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Це Положення розроблене відповідно до Статуту Професійної асоціації корпоративного управління (надалі – ПАКУ) та визначає зміст, порядок формування, ведення та надання відомостей з Національного реєстру корпоративних директорів (надалі – Реєстр).
1.2. Реєстр створюється Професійною асоціацією корпоративного управління з метою надання публічної інформації про фахівців, які можуть бути обрані до складу наглядових рад юридичних осіб (надалі – Корпоративні директори). Включення особи до Реєстру є рекомендацією ПАКУ щодо спроможності зазначеної особи обіймати посаду члена наглядової ради.
2. ВЕДЕННЯ РЕЄСТРУ
2.1. Реєстр формується та ведеться спеціальним органом ПАКУ – Радою Реєстру корпоративних директорів (надалі – Рада), яка створюється рішенням Правління ПАКУ у складі не менше п’яти осіб строком на один рік.
2.2. За згодою Ради Правління ПАКУ призначає Секретаря Ради, який не є членом Ради.
2.3. Протягом строку каденції відповідно до рішення Правління за згодою всіх членів Ради кількісний склад Ради може бути збільшений з призначенням нових членів на строк, що залишився.
Повноваження Ради вважаються продовженими на один рік, якщо Правлінням ПАКУ протягом двох місяців з дати закінчення повноважень Ради не затверджено її новий склад.
2.4. Рада:
2.5. Секретар Ради:
2.6. Засідання Ради скликаються Секретарем Ради та є повноважними для розгляду питань порядку денного, якщо у засіданні бере участь не менше п’ятдесяти відсотків членів Ради. На кожному засіданні з числа членів Ради обирається головуючий.
2.7. Рішення Ради приймаються консенсусом шляхом відкритого голосування. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосували всі члени Ради у спосіб, передбачений Регламентом роботи Ради Національного реєстру корпоративних директорів. Інформація щодо ходу голосування є конфіденційною. За пропозицією будь-кого з членів Ради голосування може бути таємним.
2.8. У разі згоди всіх членів Ради голосування може бути заочним (опитування) відповідно до визначеної процедури.
2.9. Члени Ради, Секретар Ради, посадові особи ПАКУ зобов’язані не допускати розголошення конфіденційної інформації, що стала їм відома під час виконання своїх функцій, зокрема, щодо кандидатів, які подали документи, а також кандидатів, яким було відмовлено у включенні до Реєстру.
2.10. Перелік інформації, що міститься у Реєстрі, затверджується цим Положенням (додаток №1).
2.11. Реєстр розміщується та постійно знаходиться у вільному доступі на веб-сайті ПАКУ.
3. ПРОЦЕДУРА ВКЛЮЧЕННЯ ДО РЕЄСТРУ
3.1. До Реєстру можуть бути включені фізичні особи, які відповідно до вимог законодавства України мають право бути обраними членами наглядових рад юридичних осіб (далі – Кандидати) та відповідають наступним критеріям:
3.2. Для включення до Реєстру Кандидат подає (надсилає) на адресу ПАКУ в електронному вигляді наступні документи:
Документи, які потребують особистого підпису Кандидата, ним роздруковуються, підписуються, скануються та надсилаються в електронному вигляді на адресу ПАКУ з одночасним надсиланням поштою оригіналів таких документів.
3.3. Секретаріат Ради у п’ятиденний строк перевіряє відповідність надісланих документів затвердженому переліку. У разі виявлення порушень (відсутність частини документів, неналежне їх оформлення тощо) Секретаріат Ради повідомляє про це заявника та пропонує їх усунути.
3.4. На запит Секретаря Ради Кандидат повинен надати для огляду оригінали документів, зазначених у п. 3.2.
3.5. Для покриття видатків на ведення Реєстру при поданні заяви про включення до Реєстру Кандидати сплачують одноразовий цільовий внесок, розмір якого визначається Правлінням ПАКУ.
3.6. Кандидатові може бути відмовлено у розгляді заяви про включення до Реєстру у разі ненадання документів або їх копій, передбачених цим Положенням, або невиконання вимог Секретаріату Ради щодо усунення порушень у поданих документах. Розгляд документів по суті здійснюється після надходження повного пакету документів, у тому числі оригіналів, передбачених пунктом 3.2 та отримання ПАКУ одноразового цільового внеску відповідно до пункту 3.5 цього Положення.
3.7. За пропозицією Секретаря або будь-якого члена Ради Кандидат може бути запрошений для співбесіди з членами (окремим членом) Ради, результати якої враховуються при прийнятті рішення про включення до Реєстру.
3.8. Під час розгляду документів та обговорення кандидатів члени Ради висловлюють власну суб’єктивну думку щодо відповідності кандидатів критеріям, визначеним п.3.1. цього Положення, а також готовності в цілому рекомендувати кандидата як члена Наглядової ради. Рішення щодо включення до Реєстру приймається тільки за умови, що всі члени Ради дали стосовно кандидата позитивні відповіді з обох зазначених питань.
3.9. Кандидатові може бути відмовлено у включенні до Реєстру у випадках:
3.10. Рішення про включення (або про відмову у включенні) до Реєстру ухвалюється протягом чотиримісячного строку після дня надання Кандидатом повного пакету документів, зазначених у п. 3.2. цього Положення.
3.11. Записи вносяться до Реєстру протягом трьох робочих днів після прийняття Радою відповідних рішень.
3.12. Особі, включеній до Реєстру, Секретаріатом Ради не пізніше трьох робочих днів після дня внесення запису до Реєстру надається лист, який підтверджує факт внесення запису до Реєстру.
Інформація щодо рішення Ради про включення Кандидата до Реєстру оприлюднюється на сайті ПАКУ.
3.13. Повідомлення про відмову у включенні до Реєстру доводиться до відома Кандидата протягом трьох робочих днів після дня прийняття Радою відповідного рішення. Зазначення причин відмови у повідомленні не є обов’язковим.
3.14. Корпоративний директор може бути виключений з Реєстру за рішенням Ради у випадку:
3.15. Датою виключення Корпоративного директора з Реєстру вважається дата прийняття Радою відповідного рішення.
4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ КОРПОРАТИВНОГО ДИРЕКТОРА, ВКЛЮЧЕНОГО ДО РЕЄСТРУ
4.1. Корпоративний директор, включений до Реєстру, зобов’язаний:
4.2. Корпоративний директор має право:
5. ВИСУВАННЯ КОРПОРАТИВНИХ ДИРЕКТОРІВ ДО СКЛАДУ НАГЛЯДОВИХ РАД
5.1. ПАКУ інформує органи державної влади та управління, бізнес-середовища, а також широкого загалу про Проект, його мету та завдання; сприяє власним колективним членам, партнерам та іншим юридичним особам у встановленні контактів та проведенні переговорів з особами, включеними до Реєстру, щодо їх обрання до складу наглядових рад.
5.2. ПАКУ в межах власної статутної діяльності проводить конференції, «круглі столи», семінари з метою надання можливостей особам, включеним до Реєстру, продемонструвати свій професійний рівень та поінформувати представників бізнес-середовища щодо свого бачення проблемних питань корпоративного управління.
6. ПОРЯДОК РОЗГЛЯДУ СКАРГ НА КОРПОРАТИВНИХ ДИРЕКТОРІВ, ВКЛЮЧЕНИХ ДО РЕЄСТРУ
6.1. У випадку надходження до ПАКУ скарги про порушення Корпоративним директором законодавства України, обов’язків члена Наглядової ради, правил і стандартів професійної діяльності та ділової етики, відносно такого Корпоративного директора Радою відкривається дисциплінарне провадження.
6.2. Під час дисциплінарного провадження Рада має забезпечити об’єктивний, неупереджений, повний та всебічний розгляд скарги. Корпоративному директору, щодо якого порушено дисциплінарне провадження, надається право ознайомитися зі скаргою та представити свої заперечення.
6.3. У випадку виявлення фактів грубого порушення Корпоративним директором законодавства України, обов’язків члена Наглядової ради, правил і стандартів професійної діяльності та ділової етики на розгляд Ради виноситься питання про застосування до Корпоративного директора заходів дисциплінарної відповідальності.
6.4. За результатами розгляду Ради має право прийняти одне з наступних рішень: