Увійти|Реєстрація

м. Київ вул. Михайлівська, 12 Б

+38 (044) 228-87-59
+38 (044) 278-12-52
info@cgpa.com.ua

Підписатись на новини
27.07.2015Як бізнесу впроваджувати антикорупційний комплаєнс розповіли на семінарі

Нове законодавство вимагає від українських середніх і великих компаній впровадження антикорупційних програм.

Що таке антикорупційний комплаєнс, як прописати антикорупційну програму для підприємства та яка відповідальність бізнесу розповіли провідні експерти на семінарі 2 липня “Антикорупційний комплаенс” в рамках Проекту USAID “Впевнений бізнес – Заможна громада”, який реалізуються Центром міжнародного приватного підприємництва (CIPE).

Організатором заходу виступила Професійна асоціація корпоративного управління (ПАКУ). Метою семінару стала допомога середнім та великим українським компаніям виконати вимоги розділу ХЗакону України «Про запобігання корупції», який набрав чинності 26 квітня 2015 року. Особливо, ці вимоги торкнуться компаній, які претендують на участь у державних тендерах.

Так, згідно зі статтею 62 закону, в обов’язковому порядку антикорупційна програма впроваджується та затверджується керівниками:

  1. державних, комунальних підприємств, господарських товариств (у яких державна або комунальна частка перевищує 50 відсотків), де середньооблікова чисельність працюючих за звітний рік перевищує п’ятдесят осіб, а обсяг валового доходу від реалізації продукції за цей період перевищує 70 млн.грн;
  2. юридичних осіб, які є учасниками попередньої кваліфікації, учасниками процедури закупівлі відповідно доЗакону України“Про здійснення державних закупівель”, якщо вартість закупівлі товарів та послуг дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт – 5 мільйонів гривень.

Доповідачі семінару голова правління ПАКУОлександр Окунєвта правовий експертМар’яна Марчук розповіли які заходи включають подібні програми, як вони працюють та які конкретні вигоди можуть отримати компанії, що впроваджують програми комплаенс.

За словами Олександра Окунєва, для українського бізнесу така новація відкриває нові можливості та ринки, але на сьогоднішній день цей процес тільки набирає обертів та закладає основу для подальшої продуктивної роботи з подолання корупційних схем.

“Ми повинні створити інтерес до цієї теми та зрозуміти чого хочуть від нас сьогодні наші потенційні учасники програм”, – прокоментував він.

“По-перше, у нас є дві анкети: на вході, на виході. Ми хочемо зрозуміти що відвідувачі семінару знали до того і що вони дізналися. По-друге, ми хочемо надати їм імпульс, щоб вони рухалися далі, зрозумівши, що ми тільки на початку шляху”, – додав експерт та запросив учасників семінару заповнити роздруковані бланки.

Експерт зазначив, що однією з головних цілей організатори заходу вбачають у можливості підвести бізнес до усвідомлення, що створення комплаєнс служби є необхідним та надати інформацію про те, як саме почати вводити відповідних професіоналів у бізнес-процеси компанії.

Адже, на думку голови правління ПАКУ, наразі практично жодне підприємство не має чітких та дієвих програм. Адже більшість з них розроблені закордоном і, в будь-якому випадку, потребують суттєвої переробки та адаптації до законодавства України.

“Сьогодні компанії, в яких є іноземні власники, відповідно є комплаенс політики, котрі доносяться з хед-офісів. Але, давайте говорити чесно, в більшості компаній це проводиться дуже формально. Комплаєнс політика підписується, раз на рік проводиться тренінг. При чому всі ці політики не адаптовані до українських реалій, а написані десь у Вашингтоні чи Лондоні”, – зазначив пан Окунєв.

Подібні безкоштовні тренінги для бізнесу, за попередніми домовленостями, також будуть проводитися у Харкові (10 липня) та Одесі (17 липня).

КОМЕНТАРІ УЧАСНИКІВ СЕМІНАРУ

Оксана Головач, ПАТ “Комерційний банк “Гефест”

Цей семінар буде дуже корисний у роботі як для вивчення нашої клієнтської бази, так і для подальшого ведення бізнесу. У комплексі дуже цікава подача матеріалу: і законодавча частина, і приклади практичні. Діалог лектора з аудиторією, по-перше, зближує з учасниками, і по-друге, у кожного учасника є своя точка зору, яка також може бути корисна іншим слухачам семінару.

Гліб Бакалов, ПрАТ “Страхова компанія “АХА Україна”

Дуже цікаво, особливо приклади практичних застосувань сподобалися. Я зараз терміново готую навчання для своїх співробітників,оскільки до мене приїжджає перевірка з антикорупції, якраз зможу використовувати дану інформацію. Адже найчастіше загальновідомо про приклади штрафів, наприклад, в Америці, але для нас це дуже далеко. А ось озвучені приклади в Росії і України особливо актуальні.

Вікторія Шаповалова, ТОВ “Прем’єр Ліга”

Мені дуже сподобалося. Найбільше в цьому семінарі мені потрібен практичний аспект розробки антикорупційної програми. Компанія, в якій я працюю, бере участь в тендерах для держзакупівель, і ефективна антикорупційна програма просто необхідна, як повітря. А так як типового положення, типової програми ще досі немає, озвучені ключові аспекти дуже знадобляться на практиці.

Наталія Гнатуш, ТОВ “Чернобай і партнери”

Я адвокат, працюю в юридичній компанії. І вважаю, що ті нові стандарти, які повинні бути впроваджені в Україні для ведення ефективного бізнесу, вони повинні бути однозначно. Тому що це робить правила гри більш зрозумілими і, по суті, має стимулювати економічний розвиток завдяки припливу інвестицій. У мене виникло декілька нових ідей. Думаю, слід детальніше придивитися до напрямку антикорупційного комплаенс саме в юридичних та адвокатських конторах.

Сергій Тичино, ТОВ “Українська ділова Експертиза”

Тематика безумовно актуальна, тому що багато хто з моїх клієнтів – це компанії, що працюють з іноземними партнерами. Приведення до одного знаменника їх розуміння питання антикорупційної політики зі світовим досвідом це корисно і правильно. Для мене, припустимо, деякі аспекти з міжнародним правом і правозастосуванням протягом семінару відкрилися з нових граней.

За матеріаламиНаціональної платформи МСБ