Увійти|Реєстрація

м. Київ вул. Михайлівська, 12 Б

+38 (044) 228-87-59
+38 (044) 278-12-52
info@cgpa.com.ua

Підписатись на новини
22.05.2017Запуск проекту «Реєстр корпоративних директорів ПАКУ»

30 березня 2017 року в Києві в прес-центрі «Інтерфакс-Україна» Професійна асоціація корпоративного управління (далі – ПАКУ) провела прес-конференцію, присвячену запуску проекту «Реєстр корпоративних директорів Професійної асоціації корпоративного управління» (далі – Реєстр).

Про те, що таке Реєстр, з якою метою він створюється і хто може бути в нього включений, розповіли члени Ради Реєстру – спеціального органу, яким формується і ведеться Реєстр. Реєстр корпоративних директорів розглядається як важливий елемент реформи корпоративного управління.

У прес-конференції взяли участь члени Ради Реєстру Олена Волошина, керівник діяльності IFC в Україні, Ігор Мітюков, голова наглядової ради ПАТ «Національний депозитарій України», та Олександр Окунєв, голова правління ПАКУ.

Відкриваючи прес-конференцію, Олександр Окунєв виділив три головні питання, на які за задумом організаторів, повинні учасники заходу отримати відповідь: чому піднялося питання корпоративного директора як ключової фігури в управління акціонерними товариствами, чому саме зараз і чому саме ПАКУ виступила ініціатором даного процесу.

Реформою корпоративного управління, яка наразі здійснюється, є запровадження інституту незалежних директорів в наглядових радах банків та компаній реального сектору. Новим законодавством, зокрема, передбачається створення комітетів наглядових рад з питань аудиту, призначень та винагород, інші інновації в діяльності наглядових рад. Зазначені новели законодавства закладають основу для появи в Україні осіб, що професійно виконуватимуть функції незалежних членів наглядових рад акціонерних товариств.

«У світі корпоративні директори – це вже давно сформована «каста» професіоналів, які, стаючи членами наглядових рад, продають таким чином свої репутацію, знання, досвід та час. ПАКУ ставить собі завдання запровадити і ствердити професію корпоративного директора в Україні. В рамках проекту робота буде вестися у трьох основних напрямах. В грудні 2016 року вже було проведено Міжнародний форум корпоративних директорів, який став майданчиком для цікавого та глибокого обговорення досвіду запровадження позиції корпоративного (зокрема, незалежного) директора в українських компаніях. Як наслідок, ми почали отримувати запити щодо можливості надання рекомендацій для обрання на посади незалежних директорів в наглядових радах акціонерних товариств. Але ж рекомендація – це дуже суб’єктивний підхід, тому саме Реєстр покликаний інституціалізувати цей процес, зробити його чесним та прозорим. Наступним заходом є програма підготовки корпоративних директорів», – відмітив Олександр Окунєв.

Реєстр створюється з метою просування реформ в управлінні державним та недержавним корпоративними секторами економіки, впровадження найкращих практик корпоративного управління. Проект полягає у наданні шляхом формування та оприлюднення відповідного Реєстру інформації про фахівців з корпоративного управління, яких ПАКУ рекомендує для обрання до складу наглядових рад юридичних осіб.

До реєстру включатимуться фізичні особи, які згідно законодавства України мають право бути обраними до складу наглядових рад юридичних осіб та звернулися до ПАКУ з відповідною заявою.

Рішення про включення до Реєстру прийматиметься спеціальним органом – Радою Реєстру корпоративних директорів, до складу якої запрошено відомих та авторитетних у бізнес-середовищі осіб, які не є державними службовцями та не ведуть активної політичної діяльності. Рішення у Раді приймаються одностайно. Члени Ради відмітили, що несуть репутаційну відповідальність за осіб, які будуть включені в реєстр. Отже, у процесі відбору кращим принципом для себе вважатимуть «краще перепильнувати, аніж недопильнувати».

З повним складом Ради Реєстру можна ознайомитися на сайті ПАКУ.

Олена Волошина підкреслила, що дуже радує той факт, що ініціатива створення Реєстру не була нав’язана донорськими організаціями, як це, зазвичай, відбувається в Україні, якщо іде мова про впровадження новітніх підходів у ведення бізнесу чи функціонування громадянського суспільства, а виникла з існуючої потреби українських підприємців та громадських діячів.

«Для IFC питання корпоративного управління – дуже важлива тема, якою ми займаємося з кінця 90-х років. На сьогодні важливим є той факт, що питання корпоративного управління для українців вже не нове, і більшість розуміють різницю між management і governance. Керівники та власники компаній усвідомлюють, що правильний підхід до позиції незалежних директорів у наглядових радах відкриває та спрощує доступ до ринків капіталів, вихід на біржі, тому вже в багатьох українських, навіть непублічних компаніях, впроваджено до наглядових рад незалежних директорів», – відмітила у своїй промові Олена Волошина.

Ігор Мітюков зазначив, що нові закони щодо корпоративного управління породжують необхідність підготовки управлінців нового формату, а бути помічником у такому важливому процесі – це почесно і цікаво.

«Я 9 років входив в раду директорів залізорудної компанії «Ferrexpo», яка котирується на Лондонській фондовій біржі, як незалежний директор, тому маю великий досвід та знання і з радістю поділюся ним з іншими», – зауважив Ігор Мітюков.

Також він звернув увагу, що тільки з часом прийде розуміння в суспільстві, що система, яка створюється на наших очах, може і повинна стати фільтром для неправильних, неефективних, в т. ч. корупційних дій.

Прес-конференцію відвідало понад 25 представників ЗМІ, керівників та членів наглядових рад українських компаній, які активно долучилися до обговорення та задали ряд запитань, щодо особливостей процесу зарахування до Реєстру, прийняття рішень в Раді, а також внесли пропозиції щодо вироблення чіткого механізму можливого виключення чи призупинення членства в Реєстрі осіб, які якимось чином скомпрометують себе у своїй діяльності. Учасники прес-конференції у своїх коментарях згадали успішні приклади введення в наглядові ради українських компаній незалежних директорів.

Професійна асоціація корпоративного управління
тел. 044 228-87-59
e-mail: info@cgpa.com.ua
www.cgpa.com.ua