Увійти|Реєстрація

м. Київ вул. Михайлівська, 12 Б

+38 (044) 228-87-59
+38 (044) 278-12-52
info@cgpa.com.ua

Підписатись на новини
05.02.2018Правління ПАКУ прозвітувало про свою роботу за 2016-2017 рр

У п’ятницю, 02 лютого 2018 року, відбулися чергові загальні збори членів Професійної асоціації корпоративного управління (далі – Асоціація).

Під час відкриття зборів голова Правління Олександр Окунєв привітав нових індивідуальних і колективних членів зі вступом в Асоціацію, вручивши сертифікати членів.

Далі Олександр Окунєв розповів, що у 2017 році Асоціація продовжувала працювати за трьома основними напрямами, на яких вона і спеціалізується, – діяльність корпоративного  директора, діяльність корпоративного секретаря та впровадження антикорупційного комплаєнс у бізнесі.

«Наша Асоціація орієнтована на людей, які працюють у сфері корпоративного управління,  на професіоналів корпоративного управління. Якщо ми допоможемо стати їм професіоналами найвищого рівня, ми таким чином допоможемо бізнесу, а, отже, допоможемо і країні», – зазначив Олександр Окунєв.

Якщо говорити про діяльність корпоративного секретаря, то Асоціація досягла успіхів у цьому напрямі більше, тому що, по-перше, попит було сформовано раніше, по-друге, фахівці з цього напряму більш активніші. Регулярною календарною подією став Міжнародний форум корпоративних секретарів, який  уже знають і рекомендують у професійному середовищі. З кожним роком зростає кількість учасників  і кількість країн-учасниць. Цього року Форум корпоративних секретарів запланований на 14 червня і вже йде активна підготовка до нього.

Також щорічним став конкурс «Корпоративний секретар року»: «Рівень Конкурсу достатньо високий. Ми можемо пишатися нашим лауреатами та переможцями Конкурсу, і їх подальший значний розвиток кар’єри є переконливим свідченням того», – зауважив Олександр Окунєв. 

Досягненням Асоціації у 2017 році стало підписання договору з ICSA: The Governance Institute – Британським інститутом корпоративного управління, що дає можливість українським спеціалістам стати ближчими до світової спільноти професіоналів, складаючи іспити для отримання британської професійної кваліфікації в Україні («без відриву від виробництва»).

Значного покращення зазнав проект «Пакет інформаційного забезпечення фахівця корпоративного управління», до якого було додано, крім електронного бюлетеню, можливість участі у півторагодинних вебінарах, надання індивідуальних консультацій та можливість відвідування двох одноденних семінарів згідно означеного переліку тем.  Пакет допомагає фахівцям бути в курсі всіх подій у сфері корпоративного управління незалежно від місцезнаходження.

Як зазначив Олександр Окунєв, Асоціація в черговий раз підтвердила свою роль провідного центру експертизи з питань корпоративного управління, що допомагає органам влади (НКЦПФР, ФДМУ, профільним комітетам ВРУ) у розробці рішень, а суб’єктам ринку – у правозастосуванні.

У своїй діяльності щодо корпоративних директорів було значно більше інновацій. Одним із значних здобутків став цілий комплекс питань по запровадженню Національного реєстру корпоративних директорів (далі – Реєстр), який стартував навесні 2017 року. Було розроблено Положення про Реєстр, сформована Рада Реєстру із відомих представників бізнесу, проведено кілька засідань Ради, на яких до Реєстру вже обрано перших три незалежних директори. Асоціація наразі старається наповнити Реєстр та  просувати своїх членів Реєстру, слідкує за оголошеннями конкурсів про відбір незалежних членів Наглядових рад.   

Урядові інституції уже звернули увагу на активну діяльність Асоціації та запросили кількох членів Асоціації як представників громадськості до складу конкурсних комісій по відбору незалежних членів до Наглядових рад державних акціонерних товариств.  

Наприкінці 2017 року було розроблено Кодекс професійної поведінки корпоративного директора, що визначає принципи, яких повинні дотримуватись невиконавчі директори, а саме члени Наглядових рад в процесі виконання власних обов’язків, та містить пояснення щодо застосування цих принципів. За допомогою Кодексу усі заінтересовані сторони зможуть краще зрозуміти вимоги до директорів, принципи їх відбору на посади та оцінки їх роботи. Кодекс затверджено загальними зборами

У минулому році поновлено проведення підготовки директорів на навчальній програмі «Корпоративний директор». Дві пілотні програми пройшли за підтримки донорських організацій: нас вперше підтримало Посольство Великої Британії в Україні і наші постійні партнери – Міжнародна фінансова корпорація (IFC) та Центр міжнародного приватного  підприємництва (CIPE).

У грудні 2017 року відбувся  ІІ Міжнародний форум корпоративних директорів, який зібрав близько 200 учасників з України, Великої Британії, США, Нідерландів, Республіки Казахстан, Киргизької Республіки, Республіки Білорусь, Республіки Молдова. Серед них були члени наглядових рад українських та закордонних компаній, представники урядових інституцій та керівники великих та малих компаній, представники інвестиційних компаній, банків та міжнародних організацій, які залучені до процесу становлення та розвитку корпоративного управління та діяльності наглядових рад.

Третім основним напрямом діяльності Асоціації є комплаєнс. Цей напрям дуже близький до корпоративного управління, і тому було розпочато проект з розробки навчальної програми з антикорупційного комплаєнс, проведено навчання і відібрано викладачів на програму, розроблено навчально-методичні матеріали та успішно проведено 6 п’ятиденних програм для представників бізнесу. Цього року вже готується до друку Посібник з антикорупційного комплаєнс.

Завершуючи свій виступ, Олександр Окунєв розповів про те, що Асоціація продовжуватиме активну роботу за своїми основними напрямами діяльності, шукаючи все нові і нові шляхи підтримки своїх членів. 

Під час загальних зборів було переобрано Правління та Ревізійну комісію Асоціації, а вже після закінчення Загальних зборів відбулося перше засідання нового Правління, на якому члени Правління вкотре обрали головою Професійної асоціації корпоративного управління Олександра Окунєва.