Увійти|Реєстрація

м. Київ вул. Михайлівська, 12 Б

+38 (044) 228-87-59
+38 (044) 278-12-52
info@cgpa.com.ua

Підписатись на новини
15.09.2016Як працює комплаєнс-служба? ПАКУ провела тренінг у форматі ділової гри

Тренери програми ПАКУ з антикорупційного комплаєнс, яка проходить за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (CIPE), навчили в форматі ділової гри базовим інструментам комплаенс співробітників Київської обласної державної адміністрації.

У семінарі-практикумі 13 вересня 2016 року прийняли участь близько 30 менеджерів, в т.ч. співробітники відділу взаємодії з правоохоронними органами Київської ОДА.

Учасники обговорювали, які елементи попередження і зменшення проявів корупції державні служби можуть застосовувати поряд з бізнес – структурами.

Незалежний консультант з питань розвитку бізнесу Олег Бойко розповів про канали комунікації, які використовуються для інформування про проблему або порушення. Серед таких каналів телефонна «гаряча» лінія, спеціальна електронна або поштова адреса, форма зворотного зв’язку на сайті та ін. Експерт попередив про можливі ризики при впровадженні та оцінці ефективності таких заходів.

Проведена після теоретичної частини ділова гра поєднала в собі як offline, так і online інструменти. Дві групи учасників постали в ролі служби комплаєнс-офіцерів, отримали комп’ютери, і повинні були обробити інтернет-звернення аноніма, який повідомляє про порушення в компанії.

Тренери поставили завдання учасникам практикуму: в форматі online-діалогу по Skype з анонімним користувачем визначити хто він, чому він вирішив заявити про порушення, чи в рамках компетенції комплаєнс-служби це питання, а також з’ясувати максимум деталей і обставин.

Результат був показовий. Незважаючи на цікавий і живий розвиток спілкування в чатах, знайти відповіді на поставлені питання виявилося вкрай складно. Адже аргумент «Ми гарантуємо конфіденційність отриманої від Вас інформації» далеко не завжди мотивує анонімів розкривати додаткові дані про корупційне діяння, джерела інформації та власну особистість.

«При виконанні вправи нам вдалося наочно продемонструвати учасникам, що робота зі зверненнями на «гарячій» лінії, будь вона у телефонному або інтернет форматі, вимагає від профільних фахівців певних навичок, знання можливих сценаріїв і розуміння логіки розвитку подібних діалогів. Про це докладніше ми розповімо на спеціальній програмі для уповноважених по боротьбі з корупцією цієї осені», – резюмував Сергій Лукін.

Далі учасники тренінгу розбилися на пари для вправи, що імітує анкетування контрагента з метою прийняття рішення про можливість співпраці з ним. В ході виконання вправи вони змогли оцінити ризики «контрагента» і визначити: укладати з ним контракт чи ні? Сумніви у деяких присутніх викликала чесність респондентів і труднощі з перевіркою отриманої інформації, що в подальшому необхідно буде враховувати при розробці реальних опитувальників.

Методика тренінгу була побудована на фактичних прикладах з бізнесу, а вправи і ділові ігри будуть використані в Програмі підготовки комплаєнс-офіцерів, яку проведе ПАКУ в рамках проекту CIPE «Зміцнення антикорупційного комплаенс в бізнесі» у вересні-листопаді 2016 року.

Додатково ПАКУ надає компаніям можливість замовити корпоративне виїзне навчання для співробітників підрозділів по боротьбі з корупцією.

Також розпочато прийом заявок на участь в зимових програмах підготовки комплаєнс-офіцерів.

З питань співпраці можна звертатися до керівника секретаріату Асоціації Ірини Біляченко:+38 (044) 22-88-759, 278-12-52, irina.bilyachenko@cgpa.com.ua